Története során először fog csökkeni a Google reklámbevétele
[amennyiben alábbi levelünk olvashatatlan formában vagy képek nélkül jelenik meg, kérjük, kattintson ide!]
A második negyedévben az Alphabet 8,9 százalékkal kevesebb hirdetési bevételt fog elkönyvelni. A Facebook viszont növekedésben marad a rengeteg közösségi kampány miatt.

A Google és a Youtube anyacége, az Alphabet 2020 második negyedévében 8,9 százalékos csökkenést fog elszenvedni 2019 azonos időszakához képest, amilyenre még nem nagyon volt példa a vállalat története során – írja a Pivotal Research elemzésére hivatkozva a World Advertising Research Center (WARC). A Facebook, bár növekedésének üteme megtört, de még így is 3-4 százalék között fog nőni a hirdetésekből származó bevétele, amit a WARC annak számlájára ír, hogy a járványhelyzet alatt jelentősen megnőtt a social kampányok mennyisége.

A kutatás szerint az Alphabet a második negyedévet 8,9 százalékos, a harmadik negyedévet 2,1 százalékos csökkenéssel fogja zárni , és csak az utolsó három hónapban fog visszatérni a növekedési pályára: Q4-re 3,2 százalékos bővülést prognosztizál a Pivotal Research, ami egyébként a legjövedelmezőbb időszak szokott lenni reklámbevételi szempontból (olyannyira, hogy 2021 első negyedévére újra stagnálást jósolnak). A rossz teljesítményt természetesen a koronavírus-járvány miatti gazdasági recesszió számlájára írják. A csökkenés főleg a kereső (search) üzletágat érinti, a Youtube nagyjából tartani tudja a növekedés ütemét.

https://services.maxima.hu/upload/images/59051/781222.png

A Facebook még kitart

Ezzel ellentétben a Facebook reklámbevétele nem fog csökkenni, de az elemzésből tisztán látszik, hogy őket is érinti a gazdasági visszaesés: az idei első negyedévben 18,8 százalékkal nőttek még a bevételek, míg Q2-re már csak 3,6 százalékos növekedést jósolnak. Igaz, a Facebook esetében a görbe inkább V-alakú (míg az Alphabetnél még jóindulatúan is csak U-alakról beszélhetünk), mert a harmadik negyedévre a Pivotal már 10 százalék körüli hirdetésibevétel-növekedést vár. Ennek oka az lehet, hogy az otthonmaradók rengeteget interneteznek, megnőtt a havi látogatószám a Facebookon és az Instagramon, a hirdetők pedig, ha egyáltalán indítanak kampányokat, akkor sokkal valószínűbb, hogy azt közösségi csatornákon bonyolítják le.

https://services.maxima.hu/upload/images/59051/781223.png

A globális reklámpiac 8,1 százalékkal fog idén csökkenni

Összességében a WARC Data adatai szerint a hirdetési árak idei lassabb növekedése több hirdetőt fog a közösségi csatornák felé terelni, így nem meglepő, hogy ez a terület fog a legdinamikusabban nőni 2020-ban a várakozások szerint (10 százalék körüli mértékben), amit az online videós szegmens követ.
A WARC legfrissebb számításai szerint a 2020-ban 8,1 százalékkal fog csökkenni a globális reklámpiac (februárban még 7 százalékos bővülést vártak), ami számszerűsítve majdnem 50 milliárd dolláros kiesést jelent világszinten, és így 563 milliárd dollárra becsülik az idei összes reklámbevételt. Az alábbi grafikon azt mutatja, hogy milyen növekedésre számítottak az egyes országok a járvány kitörése előtt (sötétkékkel), illetve azután (világoskékkel).

https://services.maxima.hu/upload/images/59051/781224.png

Rossz hír a médiatulajdonosoknak, hogy bár elvben a nagyok csökkenéséből a kicsik profitálhatnak, de a tradicionális média még a gigászi techcégeknél is rosszabbul teljesít, így itt még nagyobb kiesésekre lehet számítani, tovább betegítve az egyébként sem egészséges médiaegyensúlyt a világban.

A WARC maga 16,3 százalékos csökkenést prognosztizál a hagyományos médiacsatornákat tekintve, ezen belül is – érthető okokból – a mozi és az outdoor lesz a legsúlyosabban érintett, előbbinél 31 százalékos, utóbbinál 21 százalékos csökkenést jósolnak, úgy, hogy ez a két szektor számíthatott a járvány előtt a legnagyobb mértékű növekedésre. Az online költések az év elején jósolt 13 százalékos bővülés helyett jó, ha pozitívban marad (0,6 százalékos növekedést várnak most).

Öröm lehet az ürömben, hogy a kutatók egyetértenek abban, hogy az idei recesszió nem fogja olyan súlyosan érinteni a reklámipart, mint a 2009-es válság, amikor globális szinten 16 százalékkal, 60 milliárd dollárral kevesebb hirdetési bevétel realizálódott, mint egy évvel azelőtt.

Forrás:kreativ.hu
EGYPERCES levelünket a(z) {email} címre küldtük ki.
Ha biztosan meg szeretnéd kapni levelünket a jövőben is, vegyél fel minket címlistádba, kattints ide!
Leiratkozáshoz, kérjük, kattints ide.

Amennyiben kapcsolatba kívánsz lépni velünk, kérjük, leveled az info@egyperces.hu címre küldd. Adatvédelmi nyilvántartási számunk: 634-0004.
JOGNYILATKOZAT ÉS TÁJÉKOZTATÁS | IMPRESSZUM
A PPOS tanúsítja, hogy a szolgáltatásunk megfelel a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak.