Amennyiben alábbi levelünk olvashatatlan formában vagy képek nélkül jelenik meg, kérjük, kattintson ide!
Öt év alatt duplájára nőtt az európai digitális reklámpiac


Az IAB Europe az Interact konferencián mutatta be az európai számokat. 2017-ben 48 milliárd eurót tett ki a digitális reklámköltés, ami az előző évhez képest 13,2 százalékos növekedést jelent.
A legfontosabb hajtóerő a social, a mobil és a videó voltak.



Az immár tizenkettedik alkalommal elkészített AdEx kutatásból kiderült: a mobil display több mint 40 százalékkal nőtt, és mostanra a teljes display piac 42 százalékát teszi ki. A social 38 százalékkal bővült, amivel növelni tudta a display-en belüli részarányát. A videó szegmens négyszer akkora növekedési ütemet (35%) ért el, mint a display nem-videós része. A videós szegmens bővülését az out-stream formátumok hatják (+73,4%) szemben az in-streammel (+6,9%).

A nagy kategóriák közül a display érte el 2017-ben a legnagyobb arányú bővülést (+14,9%), ezzel 19,3 milliárd eurót tett ki. Továbbra is a search azonban a legnagyobb szelet 21,9 milliárd euróval és 14,4 százalékos növekedéssel.

Daniel Knapp, a kutatást végző IHS Markit vezetője szerint “az európai digitális költést 2017-ben a social, a mobil, a videó és a kereső hajtották. Ezek a kapcsolat, a lokáció, az érzelmek és a vásárlási út erejét jelzik, és rámutatnak arra, hogy miért elengedhetetlen mára a márkák számára a digitális kommunikáció”.

Ha földrajzi szempontból nézzük, a három legnagyobb arányú növekedést elért piac Belarusz (+33,9%), Szerbia (+23,7%) és Oroszország (+21,9%) voltak. Jelentős bővülést értek el az érett piacok is: az Egyesült Királyság 14,3 százakékos, Norvégia 16,6 százalékos, míg Svédország 18,4 százalékos növekedést mutatott.

A top10 piac a költés mérete alapján (milliárd euró):

Egyesült Királyság – 15,6
Németország – 6,6b
Franciaország – 5,1
Oroszország– 3,3
Olaszország – 2,6
Svédország – 1,8
Hollandia – 1,8
Svájc – 1,8
Spanyolország – 1,8
Belgium – 1


A kapcsolódó kutatás elérhető itt


Forrás:iabhublog.com


 
 
EGYPERCES - MÉDIA ÉS MARKETING levelünket a(z) {email} címre küldtük ki.
Ha biztosan meg szeretnéd kapni levelünket a jövőben is, vegyél fel minket címlistádba, kattints ide!
Leiratkozáshoz, kérjük, kattints ide.

Amennyiben kapcsolatba kívánsz lépni velünk, kérjük, leveled az info@egyperces.hu címre küldd.
Adatvédelmi nyilvántartási számunk: 634-0004.
 
JOGNYILATKOZAT ÉS TÁJÉKOZTATÁS     |     IMPRESSZUM
 

A PPOS tanúsítja, hogy a szolgáltatásunk megfelel a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak.