Hogy reklámozzon etikusan egy influencer miközben világjárvány tombol?
[amennyiben alábbi levelünk olvashatatlan formában vagy képek nélkül jelenik meg, kérjük, kattintson ide!]
A Star Network állított össze egy öt pontból álló javaslatcsomagot a véleményvezéreknek járvány idejére.

Már több cikkben foglalkoztunk a Kreatívon azzal, hogyan érinti a különböző iparagákat és médiamunkásokat a koronavírus járvány. Hiszen az egész világot jelenleg elsöprő pandémia mindenkire hatással van nemcsak egészségileg, lelkileg, hanem egzisztenciálisan is. Ez alól pedig az infulencerek se kivételek, akik gyakran arra építik az imázsukat, hogy utaznak, szórakozóhelyeket, éttermek promóznak és közönségtalálkozókat szerveznek. Mit tud tehát tenni egy véleményvezér a jelenlegi helyzetben? A Star Network influencer ügynökség erre válaszolva egy javaslatcsomagot állított össze a netes sztárok számára, amiben öt fejezetben arra tesznek ajánlatot, hogyan folytassák munkájukat jelen helyzetben a véleményvezérek.

1. Hiteles forrásból, hiteles tájékoztatás

Az első és legfontosabb feladatuk most az influencereknek is, hogy tájékoztassák a követőiket, főleg megelőzés témakörben. Ám rettentő fontos, hogy az információk hiteles forrásból származzanak. Az ügynökség ennek érdekében azt javasolja a véleményvezéreknek, hogy elsősorban a WHO és a hivatalos magyar járványügyi csatornákról osszák tovább az infókat. Emellett pedig arra is felhívják az influencerek figyelmét, hogy ne felejtsenek el önazonosak maradni ebben az időszakban se, csak olyan dolgok betartására buzdítsák a követőiket, amiknek ők maguk is eleget tesznek.

2. Most más tartalomra van szükség

A javaslatcsomag természetesen arra is kitér, milyen kontentet érdemes most gyártani. Mint írják, a járvány idején a tájékoztató és megnyugtató jellegű tartalmakra érdemes helyezni a hangsúlyt. Azt kérik az infleuncereketől, hogy népszerűsítsék a távoktatást, informáljanak arról, mi mindent lehet az online térben csinálni, tájékoztassanak a megelőzésről, indítsanak ezzel kapcsolatos kihívásokat, és persze kérdezzék meg a követőket arról, hogy mi érdekli most őket.

3. Kapcsolattartás a rajongókkal

Az autentikusság korában kiemelten fontos, hogy az influencerek elérhető közelségben vannak a követőikkel, sokkal többet lehet velük élőben találkozni, mint korábban a sztárokkal. De mit csináljon, most egy netes híresség? Az infu-ügynökség az élő bejelentkezéseken és az üzenetek, kommentek rendszeres megválaszolásán kívül az alábbiakat ajánlja:
- mutassák meg a hétköznapjaikat,
- kérjék ki a követők véleményét a tartalmakról,
- élőzzenek a követők bevonásával,
- legyen egy külön elérhetőség (pl. telefonszám), ahol a követők közvetlenül fordulhatnak hozzájuk kérdésekkel,
- legyenek közös programok a követőkkel együtt!

4. Hogyan lehet ilyenkor a szponzorációs együttműködéseknek is ízlésesen eleget tenni?

Ebben a helyzetben egy véleményvezérnek a szokásosnál is jobban meg kell válogatnia, milyen terméket és hogyan reklámoz. Éppen ezért az ügynökség azt tanácsolja, járvány idején olyan szponzorációkat vállaljanak el, amik az átmeneti otthonmaradásra, otthon végezhető tevékenységekre fűzhetők fel, és az ilyen tartalmakba is érdemes belevinni a társadalmi felelősségvállalást, az edukációt arról, hogyan lehet védekezni a fertőzés ellen. Így értelemszerűen nem javallott most olyasmit reklámozni, ami bármilyen olyan tevékenységre sarkallja a követőket, hogy elhagyják az otthonukat. Emellett a javaslat hangsúlyozza, hogy az influencerek ne kommunikáljanak olyan termékelőnyt, ami hamis biztonságérzetet kelthet a  követőkben (azaz például ne ajánlanak vitaminkészítményeket, amik „megvédenek a vírustól”).

5. Önfejlesztés korona idején

Ahogy pedig az átlagemberek számára is sokan ajánlják, az influencerek számára is hasznos lehet a felszabadult időben az önfejlesztés. Persze az ő esetükben az ügynökség elsősorban nem az otthoni jógát és meditációt tanácsolja, hanem az olyan tevékenységeket, amik mint internetes irányadók a hasznukra válhatnak. Mint azok végiggondolása, kikkel, milyen formában dolgoznának szívesen a jövőben, szponzorációs esettanulmányok olvasgatása, valamint új technikák elsajátítása, amik még profibb kontentgyártókká tehetik őket.

Forrás:kreativ.hu
EGYPERCES levelünket a(z) {email} címre küldtük ki.
Ha biztosan meg szeretnéd kapni levelünket a jövőben is, vegyél fel minket címlistádba, kattints ide!
Leiratkozáshoz, kérjük, kattints ide.

Amennyiben kapcsolatba kívánsz lépni velünk, kérjük, leveled az info@egyperces.hu címre küldd. Adatvédelmi nyilvántartási számunk: 634-0004.
JOGNYILATKOZAT ÉS TÁJÉKOZTATÁS | IMPRESSZUM
A PPOS tanúsítja, hogy a szolgáltatásunk megfelel a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak.