Amennyiben alábbi levelünk olvashatatlan formában vagy képek nélkül jelenik meg, kérjük, kattintson ide!
Az egymillió dolláros kérdés: milyen a tökéletes influencer?


Nem túlzás azt állítani, hogy az influencer marketing napjainkban egyre elterjedtebb, hiszen a cégek már felfedezték az ebben rejlő potenciált és ha tehetik, élnek is azzal, hogy a véleményvezéreken keresztül kezdenek kampányokba. Természetesen még mindig vannak olyan emberek, akik az influencer tevékenységeket önmagában nem tekintik munkának és nem ismerik el, az viszont kétségtelen, hogy a legnagyobb márkák és vállalatok már tudják, hogy nagyot kaszálhatnak, ha az online marketing ezen formájával népszerűsítik szolgáltatásaikat.



Egymillió dolláros kérdés

De milyen egy jó influencer? Mindenképpen kreatív, és alapfeltétel a jó kommunikációkészség is. Megfelelő nézettséggel és a cég profiljába illő célközönséggel rendelkezik. A cég saját felelőssége, hogy kit választ, akivel együtt szeretne dolgozni, azonban a marketingszakértő dolga az, hogy egy adott reklámhoz és kampányhoz a legmegfelelőbb embert találja meg. Az, hogy melyik márkához milyen véleményvezér illik, függ attól, hogy a reklámnak milyen korosztály és nem lesz a célközönsége; hiába van egy influencernek 25 000 feliratkozója Youtube-on, ha abból 20 000 fiú, a cég viszont a nőkhöz szólna kampányával. Emiatt érdemes egy-egy megkeresésnél az adott véleményvezértől statisztikákat kérni, hogy milyen korosztályú, főleg milyen nemű közönségről van szó és hogy honnan nézik a videóikat, mert előfordulhat, hogy az adott youtuber vásárolta feliratkozóit és követőit. Ebben az esetben viszont felesleges nála reklámozni, hiszen álközönséggel rendelkezik. A statisztikák által tehát könnyebb megtalálni a megfelelő partnert.

A tökéletes influencer továbbá jól kezeli az egyéb közösségi fiókjait is - így több helyen is megjelenik az adott reklám. Az viszont fontos, hogy ha kiválasztottuk az adott véleményvezért, később ne kössük meg a kezét és ne szabjunk feltételeket számára, hiszen valamiért pont őt választottuk - valószínűleg azért, mert beleillik a cég kampányába és nem kell a szájába adni a szavakat, hiszen van elég kreatív a reklám megvalósításához.

Az influencer szeresse az adott márkát

Ahhoz, hogy a kampány sikeres legyen persze ez még nem elég. Fontos a bizalom az influencer és a célközönség között - ha olyan termékhez adja a nevét és az arcát, amiről tudja, hogy azt a közönsége szeretni fogja, nem tesz kárt az egészségükben, esetleg pénztárcabarát. A legtöbb youtuber állítja, hogy csak olyan megkereséseket vállal el, amely cég termékeit, szolgáltatásait valóban használja és szereti is. Elvileg ez azt mutatja, hogy nem csak a pénz miatt zeng ódákat róla. Kérdés, persze hogy ez mennyire igaz, és hogy elhisszük ezt vagy sem. Ha a nézők többsége azonban csalódik az influencer által reklámozott termékben, akkor elveszíti a bizalmukat, és esni fog a nézettség is. Elméletileg tehát logikus, hogy a szponzorált tartalmakkal a néző és a véleményvezér is jól jár. A legjobban azonban mégis a cégek, hiszen ők jutnak a legnagyobb nyereséghez.

Az influencerek tehát sok emberre vannak hatással, amivel számolni kell - erről szól maga a "hivatás" is. Általuk többen fogják megvenni az adott terméket, mintha egy ismeretlen ember reklámozná azt, hiszen ez így hitelesebb. Ami pedig jobbá teszi ezt a fajta reklámot az az, hogy ezeknél a szponzorált tartalmaknál nem kell körítés, szerepjáték, történet, mint a televíziós verziónál. Elég, ha az adott youtuber a kezébe fogja a kívánt sminkterméket, hajkefét, telefontokot, közben egy kicsit beszél róla és bumm – ha egy hiteles influencerről van szó, aki iránt a nézők bizalommal vannak, az emberek már ugranak is a termékre.


Forrás: mmonline.hu


 
 
EGYPERCES - MÉDIA ÉS MARKETING levelünket a(z) {email} címre küldtük ki.
Ha biztosan meg szeretnéd kapni levelünket a jövőben is, vegyél fel minket címlistádba, kattints ide!
Leiratkozáshoz, kérjük, kattints ide.

Amennyiben kapcsolatba kívánsz lépni velünk, kérjük, leveled az info@egyperces.hu címre küldd.
Adatvédelmi nyilvántartási számunk: 634-0004.
 
JOGNYILATKOZAT ÉS TÁJÉKOZTATÁS     |     IMPRESSZUM
 

A PPOS tanúsítja, hogy a szolgáltatásunk megfelel a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak.