Így tavaly összesen 2,7 milliárd, a sztenderdeknek nem megfelelő hirdetést tüntetett el a cég.
A Google éves jelentésében azt írja, 2019 során összesen 2,7 milliárd „rossz" reklámot távolított el hirdetési rendszeréből (2018-ban még csak 2,3 milliárdot), ami percenként 5000 darabot jelent. Több, mint 1 millió olyan hirdetői fiókot szüntettek meg, amelyek megsértették a cég hirdetésekre vonatkozó szabályait. Kiadói oldalon 1,2 millió fiókot szüntettek meg, és összesen 21 millió weboldalról távolítottak el hirdetéseket.
A Google szerint a felhasználói fiókok megszüntetése a legkomolyabb büntetés, amelyre egy szereplő számíthat, és a cég szerint leginkább ezzel lehet kordában tartani a szabályokat notóriusan megsértő vállalatokat.
2019-ben főként az adathalász és a kattintást trükkösen kikényszerítő hirdetések okozták a legnagyobb gondot a Google számára, de mint írják, ezeket egyre jobban ki tudták ismerni. Előbbire példaként említik azokat a kamu reklámokat, amelyek az embereket az útlevelük megújítására sürgették, és valódi kormányzati hirdetéseket utánoztak, amellyel természetesen kizárólag személyes felhasználói adatok (bankkártyaszám, személyazonosítók adatai) megszerzése volt a céljuk. A Google szerint mindkét kategóriában felére csökkent a „rossz reklámok" száma, és összesen 35 millió adathalász, és 19 millió „trick-to-click” reklámot távolítottak el.
Az online pénzügyi szolgáltatások hirdetései is problémásnak bizonyultak: rengeteg személyikölcsön-hirdetésnél félrevezetően tüntették fel a feltételeket. Emiatt a Google szigorított a szabályain, és csak akkor engedik ki a reklámokat, ha a hirdető feltünteti a kamatlábat, az összes díjat, az előnyöket és a rizikókat is a honlapon vagy az applikációban. Összesen 9,6 millió pénzügyi hirdetést távolítottak el tavaly, ami kétszerese a 2018-as szintnek. Az év végén pedig bevezettek egy certifikációs programot az adósságkezelő cégek hirdetései vonatkozásában is: ebben az esetben csak azok hirdethetnek, akik a helyi hatóságnál be vannak jelentve.