Amennyiben alábbi levelünk olvashatatlan formában vagy képek nélkül jelenik meg, kérjük, kattintson ide!
Ünnepi készülődés: a diabetológus és a dietetikus tanácsai


A kiegyensúlyozott táplálkozás alapelveinek megfelelően a cukorbetegnek is napi négy-öt-hatszori étkezés javasolt. Ebbe a ritmusba a süteményeket, édességeket a tízórai vagy az uzsonna gyanánt iktassa be, ezek lesznek a kisétkezések.

A legtöbb 2-es típusú cukorbeteg jelentősebb súlyfelesleggel rendelkezik, mely nagy szerepet játszik a betegség és a szövődmények kialakulásában. Fontos, hogy a szénhidrátok számolásán túl a túlzott zsiradékbevitelre is odafigyeljen a plusz kalóriák miatt.

A kiegyensúlyozott táplálkozás alapelveinek megfelelően a cukorbetegnek is napi négy-öt-hatszori étkezés javasolt. Ebbe a ritmusba a süteményeket, édességeket a tízórai vagy az uzsonna gyanánt iktassa be.

Figyeljünk az ételek szénhidráttartalmára!
Lehetőleg tartsunk magunkat a szükséges szénhidrát mennyiség elfogyasztáshoz.Tálalásnál szellősen, széthúzottan rendezze el a tányéron. Megengedett az is, hogy valamit csak megkóstol egyetlen falat erejéig.

Lassan étkezzen, alaposan rágjon meg minden falatot!
A jóllakottság érzés az étkezés megkezdése után csak 20-25 perc után jelentkezik. Az átlagosan ebédre ajánlott köretmennyiség (rizs, köles, bulgur, burgonya, tészta, stb.) a tányér kb. 1/3-át foglalja el.

Legyen változatos a „klasszikus” köret is!

Készítse zöldségesen a gabonákat: a rizibizit barna rizsből, illetve kóstolja meg a céklás hajdinarizottót, valamint a paradicsomos kölest. Kiváló rostforrások és lassú felszívódású szénhidrátok a lencsés köretek, melyekkel finom rakott étel is készíthető.

Fogyasszon sovány húsokat, és az elkészítés során is törekedjen a zsírszegénységre!

Ha mindenképpen rántott húst vagy rántott halat kíván enni, válasszon mellé salátát vagy zöldségköretet.

Amennyiben desszert is kerül az asztalra, akkor a megszokotthoz képest kevesebb köretet fogyasszon.
Csökkenthető a szénhidrát tartalma!

Ha valaki cukorbeteg, nem kell lemondania az édességekről és nassolni valókról sem! A sós kekszek, úgymint a köményes, sajtos rudak, a pogácsák tésztái készüljenek túróvalgazdagítva – ezzel a szénhidrát-tartalmukat is csökkenteni tudjuk.

Fehér liszt helyett lassabb felszívódású teljes kiőrlésű lisztet, zablisztet vagy alacsony szénhidráttartalmú mandula- vagy kókuszlisztet ajánlunk.

Cukor helyett használjon természetes (pl. eritrit, stevia) vagy mesterséges édesítőszert.
Fontos arra is figyelni, hogy egyes édesítőszerek hőérzékenyek, főzés és sütés hatására veszítenek édesítő erejükből, vagy mellékízük lesz. Javasoljuk a ciklamát, az aceszulfám-K alapú mesterséges édesítőszereket, vagy a természetes édesítőket: erititet, steviát.

Ha piskótát vagy más olyan süteményt készít, melyben fontos az édesítő mennyisége, a pontos arányok, a legjobb választás a kristályos vagy por állagú eritrit.

Koccinthat, de mértékkel igyon!
Mindig étkezés után vagy az étkezésekhez, néhány falathoz kötötten fogyasszon alkoholtartalmú italt! Kerülje a magas cukortartalmú alkoholos italokat (pl. édes pezsgők, desszertborok, likőrök nem ajánlottak)! És még egy jó tanács! Alkoholos ital fogyasztása előtt ellenőrizze vércukorszintjét.

Az önellenőrzés, illetve a mértékletesség az ünnepi készülődés és az ünnep hetében is nagyon fontos.

Forrás: egeszsegkalauz.hu





 
 
EGYPERCES - EGÉSZSÉG ÉS FITNESS levelünket a(z) {email} címre küldtük ki.
Ha biztosan meg szeretnéd kapni levelünket a jövőben is, vegyél fel minket címlistádba, kattints ide!
Leiratkozáshoz, kérjük, kattints ide.

Amennyiben kapcsolatba kívánsz lépni velünk, kérjük, leveled az info@egyperces.hu címre küldd.
Adatvédelmi nyilvántartási számunk: 634-0004.
 
JOGNYILATKOZAT ÉS TÁJÉKOZTATÁS     |     IMPRESSZUM
 

A PPOS tanúsítja, hogy a szolgáltatásunk megfelel a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak.