Napi tízezer lépés
[amennyiben alábbi levelünk olvashatatlan formában vagy képek nélkül jelenik meg, kérjük, kattintson ide!]
Sokan azt gondolják, mivel a séta nem tartozik a kifejezetten megerőltető mozgásformák közé, ezért nem is hatékony testedzés. Ez egyáltalán nem igaz! Ne becsüljük alá, mert számos előnyös hatása van, főleg, ha rendszeresen sétálunk.

https://services.maxima.hu/upload/images/52816/2bb8b84eaca1a42e38fdf62cfed452e0.jpg

Naponta 10 ezer lépés – ennyit kellene megtenni az egészségünk érdekében. Sajnos ez ma, amikor mindenhová autóval, netán busszal járunk, szinte elképzelhetetlen. Ám semmi sem lehetetlen! Egy okostelefon segítségével – ma már szinte mindegyiken van lépésszámláló funkció – mérjék meg, mennyit mennek naponta. Ha az 5 ezret sem közelítik meg, sürgősen változtassanak szokásaikon és iktassanak be esténként egy jó kis sétát a napi programjukba. 

Higgyék el, megéri!

Vegyük sorra, milyen pozitív hatásai vannak a sétának! Kutatások szerint segít csökkenteni a vércukorszintet, valamint 11 százalékkal csökkenti a vérnyomást, ezáltal mintegy 20 százalékkal annak az esélyét, hogy stroke-ot kapjunk. Bizonyított, hogy ha valaki hetente ötször napi fél órát, vagy többet sétál, annál 30 százalékkal ritkábban alakulnak ki szív- és érrendszeri betegségek, illetve keringési rendellenességek.

 A séta megmozgatja a hasizmokat is, amivel hozzájárul a belek mozgásához, vagyis az emésztést is elősegíti. Nem véletlenül javasolják, hogy ha túl sokat eszik valaki, mozogjon egy kicsit. Ugyanakkor ez a mozgásfajta erősíti a csontokat, és akadályozza a csontsűrűség csökkenését, tehát kiváltképp ajánlott változókorban lévő hölgyeknek. Talán meglepő, de már egy kevés, közepes intenzitású mozgás is képes megnyugtatni az idegeket, és javítani a hangulatunkat. A rendszeres séta segít levezetni a feszültséget és a stresszt, csökkenti az agressziót. Ha pedig társaságunk is van, még jobb – a hosszú, társas séták a depressziót is segíthetek enyhíteni, hiszen séta közben a napi gondjainkat is megbeszélhetik a társukkal.

Forrás:feol.hu
EGYPERCES levelünket a(z) {email} címre küldtük ki.
Ha biztosan meg szeretnéd kapni levelünket a jövőben is, vegyél fel minket címlistádba, kattints ide!
Leiratkozáshoz, kérjük, kattints ide.

Amennyiben kapcsolatba kívánsz lépni velünk, kérjük, leveled az info@egyperces.hu címre küldd. Adatvédelmi nyilvántartási számunk: 634-0004.
JOGNYILATKOZAT ÉS TÁJÉKOZTATÁS | IMPRESSZUM
A PPOS tanúsítja, hogy a szolgáltatásunk megfelel a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak.