Hengerezés edzés előtt és után – hogy csináld, és mire jó?
[amennyiben alábbi levelünk olvashatatlan formában vagy képek nélkül jelenik meg, kérjük, kattintson ide!]
Újabb őrület ütötte fel a fejét a fitneszvilágban: most mindenki hengerezik, gurulgat ide-oda egy habszivacs eszközön, és azt mondja, hogy a dolog segít az izmainak regenerálódni, ellazulni. De mi a hengerezés előnye, miért jó, ha minden nap használod egy kicsit, és hogyan érdemes nekikezdeni, ha még sosem csináltad?

A henger, vagyis a foam roller, egy olyan segédeszköz, amely különböző keménységű habszivacsból és további tartozékokból áll, és célja az, hogy önmasszázzsal segítse az izmaid egészségét. Ha használod, az úgynevezett self-myofascial release (SMR) technikát alkalmazod, ami a fasciális szövetek közti hatások korlátainak csökkentésére összpontosít. Ez nagyon tudományosan hangzik, de valójában olyan szövetet takar, amely összeköti és körülveszi az izmokat, szerveket, csontokat, inakat, ínszalagokat. A feladata az, hogy az izmokat a helyén tartsa, ezért nagyon fontos, hogy egészséges legyen.

A modern élet sajátosságai, vagyis az a jó kis stressz, mozgásszegény életmód, a sok ülés és a dehidratáció csökkenthetik ezeknek a szöveteknek a minőségét, és így olyanok alakulhatnak ki, amelyek éppen hogy meggátolják a mozgást, ahelyett, hogy elősegítenék.

Sérülés esetén is segíthet a henger, mivel ilyenkor a fasciális szövetek összehúzódnak, rugalmatlanná válnak. Sőt, ha helytelen mozgási szokásokat alakítunk ki, akkor is sérülnek a szövetek, és ezeket is vissza lehet hozni megfelelő szintre a hengerezés segítségével.

https://services.maxima.hu/upload/images/52433/henger.JPG

Miben segíthet a mindennapokban egy ilyen henger?

Növeli az izmok mozgékonyságát, jó hatással van a rugalmasságra, a flexibilitásra. Javítja a vérkeringést, ami lehetővé teszi, hogy elegendő oxigén jusson minden fontos szervedhez és az izmaidhoz is. Pontosan ezért növelheti a teljesítményt, sőt, még a narancsbőrt is csökkentheti, pontosan a vérkeringés serkentése miatt. Az sem hátrány, hogy a masszírozó mozgás csökkenti a stresszt is.

Nagy előnye egyébként, hogy gyakorlatilag nulla a sérülés veszélye – még a nyújtásnál is nagyobb az esélye, hogy meghúzd magad, mint hengerezés közben. Persze ennek ellenére érdemes megtanulni, hogyan kell helyesen használni, ehhez pedig rengeteg videó található a neten. Ez például egy nagyon megbízható, jó tippekkel.

https://services.maxima.hu/upload/images/52433/henger1.JPG

Forrás:bien.hu

 

EGYPERCES levelünket a(z) {email} címre küldtük ki.
Ha biztosan meg szeretnéd kapni levelünket a jövőben is, vegyél fel minket címlistádba, kattints ide!
Leiratkozáshoz, kérjük, kattints ide.

Amennyiben kapcsolatba kívánsz lépni velünk, kérjük, leveled az info@egyperces.hu címre küldd. Adatvédelmi nyilvántartási számunk: 634-0004.
JOGNYILATKOZAT ÉS TÁJÉKOZTATÁS | IMPRESSZUM
A PPOS tanúsítja, hogy a szolgáltatásunk megfelel a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak.