A MINDENNAPOS NYÚJTÁS 7 LENYŰGÖZŐ HATÁSA
[amennyiben alábbi levelünk olvashatatlan formában vagy képek nélkül jelenik meg, kérjük, kattintson ide!]
BIZTOSAN NEKED IS MINDEN EDZŐD ELMONDTA, HOGY MENNYIRE FONTOS A NYÚJTÁS. HA KEVÉS AZ IDŐD A MOZGÁSRA, GARANTÁLTAN MÉGIS EZT HAGYOD EL. AKÁR ALAKFORMÁLÓ VAGY CROSS ÓRÁKRA JÁRSZ, AKÁR A SZABADBAN FUTSZ, A MINDENNAPOS NYÚJTÁS ELENGEDHETETLEN. MOST MEGTUDHATOD, MILYEN CSODÁS HATÁSAI VANNAK.
04041. AZ AKTIVITÁSI SZINTED DÉLUTÁN SEM CSÖKKEN


Ha délután 2-3 körül azt érzed, hogy nincs energiád a nap hátralevő részének folytatásához, hívd segítségül a nyújtást. Ne ezen spórolj időt, meglátod, körülbelül addig tart, míg a kedvenc kávézódban elkészítik a szójatejes, cukormentes szirupos lattéd. Attól pedig sosem sajnálod az időt, igaz? Már pár perces nyújtás beindítja a vérkeringést az egész testedben, beleértve az agyadat is.

2. ELFELEJTHETED A BOTLADOZÁST

A nyújtás segíti a megfelelő izomkoordinációt, így ha rendszeresen végzed, garantáltan nem billensz ki az egyensúlyodból, szó szerint. Egy kutatás során stabilométeres vizsgálattal figyelték a résztvevők egyensúlyérzékét, és azt találták, hogy azok, akik előtte 30 percet nyújtottak, sokkal tovább bírták, szemben azokkal, akik kihagyták ezt az előkészületet.

3. KÖNNYEBBEN ÉS FÁJDALOMMENTESEN MOZOGSZ

A rendszeres stretching gondoskodik az izmok feszességéről. Sokkal könnyedebbnek fogod érezni magad a hatására, még akkor is, ha egyetlen dekát sem fogytál. Fontos, hogy a nyújtás alapjait mindig szakembertől lesd el, abban az esetben is, ha nem vezetett órákra jársz. Az egyes nyújtásokban mindig maradj benne, ne rugóztasd az izmaid.

https://services.maxima.hu/upload/images/54514/nyujtas2.jpg

4. TÖBBET HOZOL KI AZ EDZÉSEKBŐL

Hacsak nem vagy jógi, a hajlékonyság valóban nem egy óriási előny. Azonban a nyújtás segít, hogy a legtöbbet hozd ki az elvégzett edzésből, mozgásformától függetlenül. Rendszeres nyújtás hatására az olyan alapgyakorlat, mint a guggolás is szebb kivitelezésűvé válik, sokkal mélyebbre tudsz majd lemenni.

5. KEVESEBB ESÉLLYEL SÉRÜLSZ LE

A nyújtáshoz is szükség van bemelegítésre, sose próbáld meg a nyújtó gyakorlatokat hideg izmokkal végezni. A nyújtás segítségével azonban elkerülheted a sportsérüléseket. Az agyad és az izommunkád is tudatosabbá válik, sokkal fókuszáltabb leszel edzés közben.

6. CSÖKKEN A VÉRCUKORSZINTED

A testmozgás köztudottan segít a glukózszint egyensúlyban tartásában, de ennek fő oka talán pont a nyújtásban keresendő. Egy kutatás kimutatta, hogy azok a felnőttek, akik már 2-es típusú cukorbetegségben szenvedtek, 40 perces nyújtással képesek voltak a megivott cukros üdítő hatását jelentősen csökkenteni.

7. JOBBAN KEZELED A STRESSZT

Csomós a hátad, rugóztatod a lábad, birizgálod a füled? Ez bizony mind a stressz tünete. A nyújtás nemcsak a testedre, hanem a lelkedre is jó hatással van. Ha rendszeresen gyakorlod, sokkal nyugodtabb leszel. Amennyiben eleve görcsös típus vagy, figyelj arra, hogy a nyújtást se vidd túlzásba. Éppen annyit végezz, amennyi jólesik, és olyan erősen húzd az egyes testrészeid, hogy még tudj relaxálni. Ha nagyon fáj, akkor valamit rosszul csinálsz.
EGYPERCES levelünket a(z) {email} címre küldtük ki.
Ha biztosan meg szeretnéd kapni levelünket a jövőben is, vegyél fel minket címlistádba, kattints ide!
Leiratkozáshoz, kérjük, kattints ide.

Amennyiben kapcsolatba kívánsz lépni velünk, kérjük, leveled az info@egyperces.hu címre küldd. Adatvédelmi nyilvántartási számunk: 634-0004.
JOGNYILATKOZAT ÉS TÁJÉKOZTATÁS | IMPRESSZUM
A PPOS tanúsítja, hogy a szolgáltatásunk megfelel a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak.