Amennyiben alábbi levelünk olvashatatlan formában vagy képek nélkül jelenik meg, kérjük, kattintson ide!
Eladó egy ritka óriásgyilkos


Az 1958-as, klasszikus Porche 550A Spyderből összesen 39 darab készült, most ezek egyike eladó.
Az autó a Piech család birtokában volt és a Porsche Salzburg csapatának színében versenyzett.



Ez a modell a Porsche első kimondottan versenyezésre épült autója, amely kategóriájában 1955-ben meg is nyerte a Le Mans-i versenyt. Az 1956-os Targa Florión is első lett, ezért visszavonhatatlanul beleírta nevét az autóversenyzés történetébe.

Egy 1500 köbcentis DOHC Flat 4 Carrera motor hajtja, és mivel többször is legyőzte a nála sokkal elismertebb modelleket, többek között bizonyos piros autókat is a maranellói gyárból, megkapta az „óriásgyilkos” becenevet.



A Mecum aukcióján egy olyan autót árvereznek most el, amelyik 1958-ban került Salzburgba, osztrák tulajdonosaihoz. Az opatijai GP Circuit-ot (az akkori Jugoszláviában) és a két osztrák versenyt is megnyert ugyanabban az évben a kategóriájában.

Az autó a Porsche 550-es feljavított változata, számos technikai fejlesztést építettek bele, 5 sebességes váltót a 4 sebességes helyett, a 16 colos kerekek helyett szélesebbeket kapott, amitől egyrészt az autó súlypontja lejjebb került, másrészt nagyobb felületen érintkezik a talajjal.
Az árverezésre kínált autót kínos pontossággal restaurálták, az alumínium autótest maximális esztétikai hatású helyreállítása az arizonai Kimmins-testvérek kezét dicséri, a motor, a sebességváltó és a mechanika a Wyoming-i Bill Doyle munkája, a lóerőt is megbabrálta, így 2,5-ször erősebb az autó, mint az eredeti, bár a motor maga autentikus és a Porsche RennWerks szabványaihoz igazodik.

A kocsi a helyreállítása óta 1000 km-t sem futott. Az autó kielégíti a FIA elvárásait, indulhat versenyeken és megtekinthető a Concours d’Elegance kiállításon is.

Az 1950-es évek versenyei után az autó felújításra visszakerült a Porsche KG-hoz és egy amerikai Porsche-kereskedő, Harry Blachard tulajdonába ment át, aki szintén versenyeztette.
Aztán egy csomó magántulajdonos kezén keresztül került Steve Terrien tulajdonába, aki 1984-ben egy raktárban helyezte el. Most jött el az ideje, hogy újra tulajdonost cseréljen, méghozzá augusztus végén Montereyben.

Forrás: gazdagisztan.blog.hu



 
 
EGYPERCES - AUTÓ levelünket a(z) {email} címre küldtük ki.
Ha biztosan meg szeretnéd kapni levelünket a jövőben is, vegyél fel minket címlistádba, kattints ide!
Leiratkozáshoz, kérjük, kattints ide.

Amennyiben kapcsolatba kívánsz lépni velünk, kérjük, leveled az info@egyperces.hu címre küldd.
Adatvédelmi nyilvántartási számunk: 634-0004.
 
JOGNYILATKOZAT ÉS TÁJÉKOZTATÁS     |     IMPRESSZUM
 

A PPOS tanúsítja, hogy a szolgáltatásunk megfelel a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak.